Observatorio Iberoamericano sobre Buenas Prácticas en Dirección Estratégica de Universidades (TELESCOPI ESPAÑA)

La Càtedra UNESCO de Direcció Universitària

Descripció

TELESCOPI ESPAÑA neix d'un compromís adquirit per la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària (CUDU), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en un esdeveniment coorganitzat amb la xarxa CINDA (Centre Interuniversitari de Desenvolupament) en el mes de Maig de 2006, a Barcelona. En aquest esdeveniment es van presentar 17 bones pràctiques en direcció i gestió d'universitats i, a la vista de l'interès suscitat, la CUDU es va comprometre a crear un "Observatori" per donar resposta a la necessitat de disposar d'informació pràctica i útil, ordenada i sistemàtica i posar-la a l'abast de totes les institucions que volguessin compartir-la.

D'aquest compromís, neix en 2008 el Telescopi CUDU, un observatori de bones pràctiques en direcció i gestió universitària en l'àmbit espanyol, coordinat per la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària. Amb l'establiment de la Xarxa Telescopi en l'any 2009, el Telescopi CUDU va entrar a formar part d'aquesta xarxa amb el nom Telescopi España.

En aquest context, Telescopi España ha estat pioner a promoure les primeres convocatòries de Bones Pràctiques en el marc de la Xarxa.

Actualment la Xarxa Telescopi la constitueixen 13 països d'Amèrica Llatina i 3 països d'Europa. Cada país soci coordina un observatori d'àmbit nacional i cada seu nacional de Telescopi adopta el nom del paí­s corresponent.

Enllaç