El Segon Seminari Intercontinental del Projecte TELESCOPI va tenir lloc a Campinas, Brasil del 13 al 15 d'octubre de 2010

Representants d'universitats de 14 països d'Amèrica Llatina i quatre europeus es van reunir en l'Universidade Estadual de Campinas

Aquest seminari és la tercera trobada que es du a terme en el marc del projecte amb la presència de totes les institucions sòcies. La finalitat va ser la revisió de les activitats realitzades a cada país referides a la formació i l'estructuració dels observatoris nacionals. Els informes lliurats per cada país, van donar compte de la realització de 37 seminaris de formació als diferents països en els quals van participar 504 institucions i 1121 persones, quedant fins i tot seminaris planificats per ser desenvolupats durant el present any i el primer trimestre del 2011.

En el marc d'aquesta trobada també es van presentar quatre experiències que van ser seleccionades d'entre els països per ser representatives de diferents modalitats de bones pràctiques de direcció estratègica. Les experiències seleccionades corresponen a les universitats de Panamà; l'Institut Superior de Lisboa, Portugal; l'Escola Superior Politècnica del Litoral, Equador; i Vílnius Technical University de Lituània.

Els informes presentats donen compte d'un avenç important del projecte que sens dubte serviran com a base per al desenvolupament de la tercera fase del projecte: fase de constitució dels observatoris nacionals les activitats dels quals es desenvoluparan en grups de treball i amb un calendari establert a partir de la data.