Vés al contingut (premeu Retorn)

Línies d'investigació

En el marc de l'adreça estratègica universitària, algunes línies específiques d'investigació són abordades pel grup:
La gobernanza de les institucions d'educació superior (IES)
Les eines de direcció i gestió estratègica i models organitzatius de les IES
Models i estils de lideratge en les IES
Els rànquings universitaris i la seva influència en les polítiques i estratègies de les IES
Competències directives dels gestors i directius universitaris
L'estratègia com a pràctica en les IES
El strategizing de les institucions universitàries
En el marc de la direcció estratègica universitària, algunes línies específiques d'investigació són abordades pel grup:

• Política, direcció, gestió i lideratge d'educació superior.
  • Direcció i gestió estratègica d'institucions d'educació superior (models de governança, transparència, planificació estratègica i eines de gestió, models de negoci,  innovació).
  • Perfils i competències de directius acadèmics dins las institucions d'educació superior.
  • La estratègia com pràctica i el strategizing en les institucions d’educació superior.
  • Modernització d'educació superior (tendències en fusions i canvis organitzatius).
  • Estudis comparatius entre diferents sistemes d'educació superior, especialment dins de països europeus i entre Europa i altres regions (p. ex. Amèrica Llatina, Iberoamerica, Asia i nord d’Africà).
  • Internacionalització d'educació superior, rankings i xarxes.
  • Màrqueting d'educació superior i comunicació 2.0.
  • Nous models de cooperació entre universitat i empreses.
  • Emprenedoria i finançament d’educació superior.