Presentació del llibre: ¿La Mejor Universidad del Mundo?

Dilluns passat 19 de novembre UPC Alumni i la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària van organitzar la presentació del llibre "La Mejor Universidad del Mundo", amb els autors Joan Cortadellas i Alberto Jorge, i en la qual va participar el Rector de la UPC.

El llibre planteja una anàlisi de les precarietats del sistema universitari actual i, de forma optimista, planteja un nou sistema demostrant que una altra universitat és possible. Algú havia de posar al descobert els grans problemes que arrossega la nostra universitat pública: una institució ancorada en el passat, molt mal gestionada i amb resultats acadèmics més que criticables. No obstant això se sosté gràcies al voluntarisme d'un bon nombre de persones que han lliurat la seva vida generosament a la docència i a la investigació i que mereixerien un Sistema universitari millor estructurat. En lloc de limitar-se a criticar, el llibre narra la visita a una universitat hipotètica on succeeixen coses que són respostes innovadores i que van suggerint un camí cap a un nou tipus d'universitat.