GUNI: Jornada Universitats en Transició: Transformacions per a la sostenibilitat

Dijous 24 de novembre de 2011
De 9:30 a 18:00 hores
Barcelona, Recinte Històric Sant Pau, Pavelló Sant Rafael

La Global University Network for Innovation (GUNI) creada per la Universitat de les Nacions Unides, la UNESCO i la Universitat Politècnica de Catalunya, convida assistir a la Jornada Universitats en Transició: Transformacions per a la Sostenibilitat que organitza amb l'objectiu de donar a conèixer les idees emergents i les transformacions que, a nivell mundial, s'estan duent a terme en l'actualitat en les institucions d'educació superior (ÉS) en la seva transició cap a la sostenibilitat.

El programa compta amb la presentació del nou Informe GUNI Higher Education in the World 4, Higher Education's Commitment to Sustainability: From Understanding to Action i amb un col·loqui on es discutiran les seves principals aportacions. A continuació, María Novo (Càtedra UNESCO d'Educació Ambiental i Desenvolupament Sostenible de la UNED) realitzarà la ponència: Educació superior, modernitat i el paradigma de la sostenibilitat, a partir d'una dinàmica participativa i interactiva amb els assistents.

La sessió de la tarda consistirà en la realització d'un taller pràctic titulat: Trencant barreres cap a la sostenibilitat, en el qual es discutiran les barreres i les solucions proposades com a resultat d'un estudi de la GUNI en el qual han participat al voltant de 500 experts del món, i es proposaran possibles accions a dur a terme en el context espanyol. La GUNI convidarà als participants del taller a continuar el debat, formant part d'un grup de treball en la GUNI Knowledge Community, un nou punt de trobada virtual oberta a experts mundials, que té com a objectiu donar suport a la creació, transferència i aplicació de coneixement i idees emergents i innovadores.

www.guninetwork.org/jornada24n2011