Conferència de cloenda del projecte TEMPUS ISMU

El dia 9 abril 2015 va tenir lloc la cloenda del projecte Tempus "Institute of Strategic Management of Universities". En l'acte van participar representants d'Espanya, Portugal, Itàlia, Suècia, Uzbekistan, Kazakhstan, Tadjikistan i Kirguizistan, membres de les universitats associades al projecte, que van ser rebuts pel professor Ermek Usekeyev, vicerector de la Universitat Nacional del Kirguizistan.

El Sr. Usekeyev va assenyalar que, si qualsevol projecte pot aportar a tot individu una experiència de caràcter vital i laboral, el projecte Tempus ISMU aporta el doble d'experiència per als professionals del sistema universitari en l'àmbit de la "Gestió Estratègica d'Universitats".

Com a moderadora de la sessió va actuar la Sra. Chinara Adamkulova, coordinadora nacional del projecte, professora i degana de la Facultat Kirguís-Europea de l'Institut per a la Integració de Programes Educatius Internacionals.

La presentació del balanç general del projecte va anar a càrrec de la Sra. Alicia Berlanga, coordinadora del projecte i representant de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Seguidament van participar els representants de les universitats associades:

- La Sra. Marta Pile, representant de la Universitat de Lisboa, que va parlar de la direcció estratègica d'universitats, posant com a exemple el seu propi centre universitari.

- El Sr. Lennart Stahle, coordinador del projecte a Suècia, que va intervenir com a ponent del tema que va consistir en: "El sistema de qualitat de centres universitaris: L'exemple de les universitats sueques".

- El Sr. Jordi Torner, cap del Departament de Tecnologies de la Informació de la Universitat Politècnica de Catalunya (Espanya), la intervenció va ser dedicada a les particularitats de l'ensenyament on-line.

- La Sra. Chinara Ainekenova, en representació de Chinara Adamkulova, que va pronunciar la conferència "Observatori de bones pràctiques en l'àmbit de la direcció estratègica d'universitats".

Després d'uns minuts de descans van tenir lloc, en el marc de la conferència, els seminaris següents:

1. "Casos pràctics de la direcció de projectes a l'Institut Superior de Comerç de Tadjikistan i a l'Institut de Finances i Economia de la Universitat Estatal de Samarkanda".

2. "Casos pràctics de l'elaboració de plans estratègics a la Universitat Estatal de Bujara, a la Universitat Estatal Politècnica de Kazakhstan Oriental i a l'Acadèmia Kazakh de Transport i Construcció".

En el transcurs de la sessió de clausura, els membres participants van destacar l'alt nivell de preparació i realització de totes les activitats que van acompanyar la conferència, alhora que van expressar el seu agraïment per tot això al vicerector de la Universitat Nacional del Kirguizistan, Sr. Ermek Usekeyev, i a la coordinadora nacional del projecte, Sra. Chinara Adamkulova.

Segons va declarar el rector de la Universitat Nacional del Kirguizistan, "una persona que hagi participat en qualsevol projecte, encara que hagi estat una sola vegada, queda captivada per aquest durant molt temps". Així mateix va expressar als participants de la conferència la seva més sincer desig que aquest projecte no fos l'últim. "Espero tenir l'oportunitat de trobar-me amb vosaltres a la Universitat Nacional del Kirguizistan en el marc d'altres projectes", va concloure el Sr. Ermek Usekeyev, desitjant èxits, salut i sort a tots els que van participar.

Per concloure la conferència, la degana de la Facultat Kirguís-Europea de l'Institut per a la Integració de Programes Educatius Internacionals i coordinadora del projecte, Sra. Chinara Adamkulova, va fer entrega dels corresponents certificats als representants de les universitats associades al projecte.

Es poden consultar les fotos de l'esdeveniment a la web de la Kyrgyz National University.